Puikoille lähti arkitumput katian macigista, toinen on peukkua vaille valmis. Tämä on miun ensikosketus tuommoiseen pätkävärjättyyn lankaan ja olen kovin siihen tykästynyt, toimii varsinkin tumpuissa ja sukissa oikein kivasti. Niitä seiskaveikan raitalankoja olen hivellyt monesti nyt kaupassa, ehkä mä hamsteroinnin jälkeen ostan niitä. Tulee silleenkin hyvään väliin tää hamsterikuukausi että meidän finanssiasiat on ihan solmussa. Laikan opintotuen jatkohakemukseen ei ole tullut päätöstä, miun kuntoutustukihakemus on vielä siellä KEVA:ssa joten sossuun vie tiemme taas ensi viikolla. Ja kuka tietää sitten koskas sieltä rahaa tulee. Äh.

Oltiin muuttamassa äitiä tänään, meidän huusholliin tuli sieltä järkyttävä pino erilaisia ruokalehtiä, muutama varsin nostalginen käsityölehti 90-luvun alusta sekä kaksi kerää valkoista virkkauslankaa. :) Yhden kivan kassimallin jo bongasin niistä lehdistä, josko se muotoutuisi niistä saaduista langoista. Lisäksi miun mummon eli isoisoäidin ompelukoneen pöytä tuli meille, se kun on ollut Mummon kuolemasta asti äidillä hoidossa kun ei miulla ole ollut sille tilaa. Nyt siinä on miun oma puutarha. Itse ompelukone on hävinnyt ajan saatossa jonnekin, valitettavasti. Mutta pöydässä olevassa laatikossa oli vielä Mummon vanhoja pitsejä ja nutturaneuloja!

Taidan vielä kaiken kivan lisäksi olla tulossa kipeäksi. Olen palellut koko illan ja ollut ihan tööt. Olen nauttinut teetä muumimukista ja lojunut laikan kainalossa. Ehkä se tästä.